Link de doelgroep aan je reclameartikel door fietslampjes te bedrukken

Als je reclame gaat maken, dan is het altijd een goed idee om het reclameartikel en de ontvanger als één geheel te zien. Een advertentie is niets anders dan een zinloos object als er geen lezer in de buurt is. Je hebt in het leven altijd te maken met een holistische context waarin alles een betekenis krijgt. Als je bijvoorbeeld kijkt naar je kleding, dan heb je misschien de neiging om te denken dat die spijkerbroek gewoon een spijkerbroek is.  Maar dat is natuurlijk niet zo. Het kan pas een broek zijn op het moment dat jij of wie dan ook het object aantrekt en als broek gebruikt. Object en gebruiker hangen dus met elkaar samen. Zo is het ook met reclame. Zonder ontvanger zijn objecten betekenisloos. Maar dat is nog niet alles. Als een advertentie wel gelezen wordt, maar door iemand die geen interesse heeft in het object wat aangeprezen wordt, dan is het nog altijd een betekenisloos object. Stel dat je een reclameadvertentie voor een vrouwenparfum ophangt op een locatie waar vrijwel alleen maar mannen komen. Je zou denken dat dit niet slim is. Mannen gebruiken immers geen vrouwenparfum, maar mannenparfum. Maar dit voorbeeld laat meteen zien dat de holistische context veel verder gaat dan alleen object en ontvanger. Je moet bijvoorbeeld ook rekening houden met het feit dat bepaalde artikelen juist als cadeautje worden gekocht. Als het om damesparfum gaat, dan is het wellicht helemaal niet zo’n gek idee om de advertentie aan mannen te tonen aangezien het heel vaak mannen zijn die een geurtje kopen voor hun partner. In deze tekst gaat het om fietslampjes bedrukken. Dus ook hier moet je weer kijken naar de context waarin deze lampjes gebruikt, gegeven en ontvangen worden. Het heeft weinig zin om fietslampjes te bedrukken als je doelgroep bestaat uit mensen die voornamelijk in een auto rijden. Als deze mensen in de zomer vaak fietsen, maar juist in de winter de auto pakken, ook dan heeft het weinig zin om fietslampjes te bedrukken. Verder hebben de mensen die een auto bezitten vaak een fiets die over verlichting beschikt. Het zijn voornamelijk studenten die op oude versleten fietsen zonder licht de stad doorkruisen die extra verlichting nodig hebben. Mocht je studenten willen bereiken met promotiemateriaal, dan is het geen slecht idee om fietslampjes te bedrukken. Je zou kunnen denken dat je ook ouders kunt benaderen, maar in tegenstelling tot parfum zijn fietslampjes minder voor de hand liggend als cadeautjes. Het is dus maar de vraag of ouders van studenten de moeite zouden nemen om de ontvangen fietslampjes aan hun studerende kinderen te geven. Mocht je fietslampjes willen bedrukken, dan kun je dat online regelen via promoboer.nl. Hoe dat werkt lees je hieronder.

Surf naar promoboer.nl en laat jouw fietslampjes bedrukken

Je kunt via de site van Promoboer snel en eenvoudig jouw gewenste aantal fietslampjes laten bedrukken. Je kunt zelf kiezen voor het soort van fietslampje en de kleur. Uiteraard kun je ook je eigen bedrijfsnaam, logo of beide aanleveren zodat deze op het lampje gedrukt kunnen worden. Via de gratis proefdruk kun je zien of het resultaat in orde is en daarna kun je meteen een flinke order plaatsen. Vervolgens kun je de fietslampjes verspreiden onder de fietsers zonder licht en dat zijn er in de wintermaanden een hele hoop. Op het moment dat ze met jouw fietslampjes een politiecontrole voorbij fietsen zullen ze je bedrijf eeuwig dankbaar zijn.

Ontdek de wereld van promotiemateriaal

Via de site van promoboer.nl kun je naast fietslampjes bedrukken ook nog eens vele andere artikelen bedrukken zoals:

  • Handschoenen
  • Handdoeken
  • Luchtverfrissers
  • Kofferriemen
  • Luchtbedden